رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 15 اردیبهشت 1395 - 18:07
  • کد خبر : ۳۵۳۶۲
  • مشاهده :162 views

انقلاب ما انقلابی اسلامی است نه اسلامی انقلابی

پایگاه خبری توفارقان– آذرشهر , گوگان , ممقان:  فرارو- رئیس جمهور با تاکید بر اینکه میان انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی تفاوت‌های بسیاری است، گفت: امروز نیازمند تشریح ابعاد فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی هستیم. حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با جمعی از معلمان کشور که به مناسبت گرامی‌داشت مقام […]

پایگاه خبری توفارقانآذرشهر , گوگان , ممقان: 

فرارو- رئیس جمهور با تاکید بر اینکه میان انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی تفاوت‌های بسیاری است، گفت: امروز نیازمند تشریح ابعاد فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی هستیم.

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با جمعی از معلمان کشور که به مناسبت گرامی‌داشت مقام معلم برگزار شد معلمی را بزرگترین مسئولیت فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و اظهار کرد: معلمان بزرگترین مسئولیت فرهنگی و اجتماعی جامعه را که مربوط به نسل جوان و نوجوان کشور و سازندگان آینده است بر عهده دارند.

گزیده سخنان روحانی را در ادامه می خوانید:

  • مطهری معلم واقعی جوانان و کشور بود که حتی امروز نیز به واسطه آثار و کتب به جای مانده از او به تعلیم و تربیت نسل جوان ادامه می‌دهد.
  • مطهری به حق فقیهی بود که به اعماق فرهنگی اسلامی دست یافته بود. او کاملاً به زمان آگاه بود و نسل جوان و جامعه را می‌شناخت و جهان را به خوبی مطالعه کرده بود.
  • شهید مطهری معلمی شجاع، آزاد و آزاده بود که هیچ‌گاه مصلحت جامعه و نسل جوان کشور را به منافع زودگذر چندروزه ترجیح نمی‌داد. او آنچه را که فکر می‌کرد لازم است برای جامعه بگوید بر زبان می‌آورد و زجرها می‌کشید.
  • زمانی که دانش عمیق، شناخت جهان، تفکر و اندیشمندی با شهامت و شجاعت توأم شود معلمی نمونه مانند شهید علامه مطهری ساخته می‌شود.
  • همانطور که شهید مطهری نیز بارها تأکید کرده‌اند انقلاب ما انقلابی اسلامی است نه اسلامی انقلابی. شهید مطهری در مقالات خود پیرامون انقلاب اسلامی به این خطر بزرگ اشاره می‌کنند و می‌گویند ما انقلاب اسلامی داریم و نه اسلام انقلابی.
  • انقلاب اسلامی به معنای ایجاد تحرکی بزرگ در جامعه در عرصه‌های مختلف با هدف اسلام و ارزش‌های اسلامی است اما اسلام انقلابی بدان معناست که ما اصل را بر انقلاب مبارزه قرار دهیم و صرفاً بخشی از اسلام را که ما را به جهاد و مبارزه دعوت می‌کند، قبول کنیم.
  • یکی از مشکلات ما در زمان‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر برخی از گروهک‌ها این بود که آنها انقلاب اسلامی را نپذیرفته‌ بودند بلکه اسلام انقلابی را قبول داشتند.
  • این در حالی است که به تعبیر شهید مطهری اسلام احکام بی‌شماری دارد که جهاد یکی از آنهاست.
  • شهید مطهری دردها و مرهم دردها و زخم ها را به خوبی می شناخت و قائلان به “اسلام انقلابی” مطهری را به شهادت رساندند.
  • امروز باید کتب مطهری را بازخوانی کنیم و معلمان ما باید برای جوانان تشریح کنند که ما انقلابی اسلامی داریم و به دنبال اسلام انقلابی نیستیم.
  • ما امروز نیازمند تشریح ابعاد فرهنگ اسلام و ابعاد انقلاب اسلامی هستیم و آثار شهید مطهری می‌تواند به عنوان بزرگترین منبع برای مراجعه مورد استفاده قرار بگیرد.
  • تأثیرگذارترین عامل پیشرفت، توسعه و تحول در کشور معلمان هستند امروز معلمان بار بسیار سنگینی بر دوش دارند؛ به همین دلیل معلمی شغلی نیست که بخواهیم کار او را با حقوق و مزایا پاس بداریم.
  • روزی باید به خود افتخار کنیم که در کشور ما بیسوادی نباشد و ما در میان کشورهای دیگر برتر باشیم. روزی باید به خود افتخار کنیم که کسانی که در ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند نسبت به کسانی که در کشورهای دیگر تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند دارای توانایی‌ها و توانمندی‌های بیشتری باشند.
  • امروز باید همه توان خود را برای توسعه کشور در اختیار بگیریم و قطعاً این توسعه از آموزش و پرورش و مدارس آغاز می‌شود؛ هر چه که در مدرسه سرمایه‌گذاری کنیم حاصل آن را در آینده خواهیم دید.

اینکه چه تعداد زبان بیاموزیم به امکانات و خواست مردم مرتبط است

  • روز گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت‌هایی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری رد و بدل شد و این سوال مطرح شد که چرا در اروپا دانش‌آموزان به جز زبان رایج آن کشور باید دو زبان دیگر را یاد بگیرند اما ما در این زمینه یک گام عقب‌تر هستیم.
  • ما هرچه بتوانیم جوانان خود را به زبان‌های بیشتر دنیا آشنا کنیم دریچه‌ای جدید از علم و دانش و فهم جهانی و شناخت را بر روی آنها باز کرده‌ایم.
  • اینکه امروز بخواهیم به علم جهانی دسترسی داشته باشیم و بخواهیم چند زبان بیاموزیم علاوه بر امکانات، به تعداد معلمان آشنا به زبان‌های خارجه و همچنین خواست مردم و دانش‌آموزان ارتباط دارد. چرا که مردم و دانش‌آموزان خود باید بخواهند و از میان چندین زبان یکی را انتخاب کنند.
  • با امکاناتی که در اختیار داریم هر چقدر که بتوانیم چند زبان مهم خارجی را به دانش‌آموزان یاد دهیم به نفع زندگی او کار کرده‌ایم، امروز شبه‌قاره هند با بیش از دو میلیارد جمعیت به دلیل تسلط به زبان انگلیسی در زمینه آی‌تی بسیار موفق ظاهر شده است.
  • باید زبانی را بیاموزیم که شغل بیشتری را برای نسل جوان آینده به وجود آورد و ارتباطات اقتصادی ما را تحکیم ببخشد. چنانچه بتوانیم در این زمینه تلاش کنیم راه علمی و اشتغال را در کشور فراهم کرده‌ایم.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه