صفدرها خطرناک تر اند تا نمازی ها

پایگاه خبری توفارقان– آذرشهر , گوگان , ممقان:  آنطور که خبر گزاری فارس گزارش داده  سیامک و باقری نمازی جاسوسان به دام افتاده امریکا در ایران از سوی قضات قوه قضاییه به ده سال زندان محکوم شدند،شنیدن این خبر اولین جرقه ایجاد پرسشی شد که بهانه نوشته شدن این وجیزه گردید سیامک و باقر نمازی …

پایگاه خبری توفارقانآذرشهر , گوگان , ممقان: 

آنطور که خبر گزاری فارس گزارش داده  سیامک و باقری نمازی جاسوسان به دام افتاده امریکا در ایران از سوی قضات قوه قضاییه به ده سال زندان محکوم شدند،شنیدن این خبر اولین جرقه ایجاد پرسشی شد که بهانه نوشته شدن این وجیزه گردید
سیامک و باقر نمازی با ایجاد شبکه های کار افرینی وبا ار تباط گیری با نهاد های مختلف اقدام به جمع اوری اطلاعات وانتقال ان به غرب میکردند نمازی ها عضو موسسه نایاک موسسه ای که توسط امریکاییان ایرانی تبار در امریکا ایجاده شده ودر دولت اوباما به عنوان دلال وواسطه بین مقامات ونهاد های امریکای وبرخی نهاد ها ومقامات غربگرایی ایرانی عمل میکرد بودند انطور که در برخی خبرهای تاکید نشده عنوان گردیده نایاک در قصه برجام فعالانه عمل میکرده ودلال دو طرف ماجرای برجام بوده با این شرح مختصر از نمازی ها،  طرفه حکایت اینجاست اقداماتی این چنین که در نهایت می تواند به امنیت کشور ونظام ضربه وارد کند قاطعنانه با واکنش بحق نیروهای اطلاعاتی وقوه قضاییه مواجه میشود اما پرسش اساسی در اینجا شکل میگیرد که ایا ضربه به اعتماد مردم به نظام اسلامی نباید از سویی قوه قضاییه ودستگاههای حافظ نظام پیگیری شود؟براستی به خطر انداختن امنیت بخش کوچکی از نظام ان هم نظامی که از چنان ثباتی بر خوردار است که اصولا از اقدامات جاسوسی ترسی به خود راه نمی دهد گناه بزرگتری است یا ضربه به پیوند عمیق ملت با نظام اسلامی؟به واقع معتقدم ان کسانی که با در یافت مبالغ خلاف شرع وداشتن فیش های نجومی ضربه ای به نظام زدند که روی تمام جاسوسان وبطور اخص سیامک وباقر نمازی را سفید کردند برای ادعای خود دلایلی دارم
بزرگترین پشتوانه نظام اسلامی  چه چیزی است؟
در بررسی ارا متفکران مختلف که در باب اندیشه سیاسی به تحقیق وبررسی پرداخته اند ودر تلاش بر امده اند تا به این پرسش که به واقع چه حکومتی خوب وشایسته است؟پاسخ گویند، هر کدام از انان با توجه به مختصات فکری خود به ارایه نظام ارمانی خویش پرداخته اند  وعوامل قوت وضعف ومختصات ان را ترسیم نموده اند مثلا افلاطون فیلسوف واندیشمند یونانی نظام فیلسوف –شاه را ارئه کرده ودر ان به کسی، اجازه نشستن بر کرسی حکمرانی را داده که اصولا خود سرا پا یک فیلسوف است وتوجه زیادی به مردم در بقای ان حکومت نکرده استچرا که حاکم خود فیلسوف وعقل مطلق است ونیازی به مردم احساس نمی کند یا سقرط وقتی میخواهد عوامل حفظ وبقا حکومت ها را احصا کند بر فریب دادن مردم اشاره میکند در نمونه های متاخر اندیشمندان غربی هم میتوان از ماکیاولی نام برد که اصولا در یک گزاره کلی او معتقد است((برای حفظ حکومت می توان به هر عملی دست زد وان عمل چون برای حفظ حکومت انجام شده نه تنها غیر اخلاقی نیست بلکه مصداق اتم واکمل عمل اخلاقی است))اگر از اندیشمندان غربی فارغ شویم وبه مختصات سیاسی مذهب شیعه توجه کنیم در خواهیم یافت که در نظام سیاسی شیعه رابطه ای معنا دار بین حاکم ومردم که در تعابیر اسلامی به امت تعبیر میشود وجود دارد بطور مثال علامه مصباح یزدی از اندیشمندان عصر حاضر وبه بیان رهبر انقلاب یکی از تئوری پردازان نظام اسلامی در کتاب نگاهی گذار بر نظریه ولایت فقیه می نویسد((نقش مردم در مشروعیت بخشی به نظام اسلامی صفر اما در تحقق ان صد در صد است))این گزاره تنها محصور به مباحث اندیشه ای وتئوریک نمانده بلکه تاریخ اسلام گواه روشنی بر این ادعا است امام علی با نکه منصوب الهی بر حکومت جامعه اسلامی بود اما به دلیل همراهی نکردن امت اسلامی ۲۵ سال نتوانت اعمال حاکمیت بکند این در حالی بود که طبق نص صریح واقع غدیر وقرائن متعد قبل وبعد از ان امیر مومنان کسی جز علی بن ابی طالب نمی توانست باشد یا در قرون معاصر تا زمانی که مردم پشت امام خمینی به حرکت د نیامدند کسی از فقها نتوانست حکومت اسلامی تشکیل دهد این در حالی بود که کسانی مثل ملا احمد نراقی ومابقی علما بر نظام سیاسی مختص اسلام در اثار خود اشاره کرده بودند اما نبود همراهی مردم انان را نانتوان از تشکیل حکومت اسلامی کرد
ولی نعمتان انقلاب
انقلاب اسلامی با اگاهی بخشیهایی که حضرت امام از دهه چهل در جامعه ایران ایجاد کرد ومردم را به صحنه اورد در ۲۲ بهمن سال ۵۷ شمسی به پیروزی رسید ودر تمامی بحران های پیش رو با حمایت مردم بر ان ها چیره گشت که فرصت شرح وبسط انان نیست از این رو بود که اما در صحبت های مختلف مردم ومستضعفین را ولی نعمتان انقلاب نامید ودر سخنرانی متعدد خود به تکیه نظام اسلامی بر قدرت وحمایت پابرهنگان تاکید کردند بعد از امام خلف صالح ایشان هم همواره در قالب نظریه مردم سالاری دینی بر اهمیت حضور وحمایت مردم اشاره میکنند ومخصوصا در برهه انتخابات بعد از حضور گسترده مردم رهبری بیان میکند که حضور مردم انقلاب ونظام را بیمه ودشمنان را مایوس کرد
با پا برهنگان چه معامله ای کردیم

با همه این توصیف وتعاریف واشاره به نقش واهمیت حمایت مردم از نظام اسلامی که مستلزم اعتماد انان به نظام است چرا که اگر مردمی به نظام خود اعتماد نداشته باشند قطعنا به طریق اولی هم از ان نظام حمایت خواهند کرد ما با مردمی که نقش صد در صدی در ایجاد وتثبیت نظام اسلامی وپیشبرد اهداف ان دارند چه معامله ای کردیم؟معامله ای جز فیش های نجومی واختلاس های هزار میلیاردی ان هم در اوج تحریم؟روی سخنم در این یاداشت با این دزدها نیست چرکه اگر بینه ودلیل بر اینان کار گر بود واز خدا ترسی داشتند که دزدی نمی کردند روی سخنم با قوه قضاییه است اقایان محترم قوه قضاییه وقاضی القضات کشور ایت الله صادق املی لاریجانی پرسشی از شما دارم مجازات کسانی که تنها پشتوانه نظام اسلامی که همان اعتماد مردم است را به تاراج برده وبه ثمن بخس فروخته اند چیست؟تا کی قرار است منافع جناحی وباندی را بر منافع نظام اسلامی تر جیح دهیم؟ایا نمی دانیم این نظام با چه رشادت ها ورنج هایی به دست امده است؟تا کی قرار است علی با چاه درد ودل کند؟ایا مالکی پیدا نخواهد شد شمشیر برنده عدالت وولایت باشد؟

با این شرح مختصر از نمازی ها،  طرفه حکایت اینجاست اقداماتی این چنین که در نهایت می تواند به امنیت کشور ونظام ضربه وارد کند قاطعنانه با واکنش بحق نیروهای اطلاعاتی وقوه قضاییه مواجه میشود اما پرسش اساسی در اینجا شکل میگیرد که ایا ضربه به اعتماد مردم به نظام اسلامی نباید از سویی قوه قضاییه ودستگاههای حافظ نظام پیگیری شود؟براستی به خطر انداختن امنیت بخش کوچکی از نظام ان هم نظامی که از چنان ثباتی بر خوردار است که اصولا از اقدامات جاسوسی ترسی به خود راه نمی دهد گناه بزرگتری است یا ضربه به پیوند عمیق ملت با نظام اسلامی؟به واقع معتقدم ان کسانی که با در یافت مبالغ خلاف شرع وداشتن فیش های نجومی ضربه ای به نظام زدند که روی تمام جاسوسان وبطور اخص سیامک وباقر نمازی را سفید کردند برای ادعای خود دلایلی دارم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *